تمرین خط نسخ

مقالات
زمان مطالعه ۱ دقیقه
تمرین خط نسخ

آفت موفقیت، تنبلی است. حدیثی گرانبها از امیرالمونین علی (علیه السلام) به اندازه 4 کلمه اما به وسعت یک دنیا. در زندگی روزمره افراد زیادی را دیده ایم که اهل یادگیری مباحث مختلفی هستند اما دریغ که فقط به مرحله یادگیری اکتفا می کنند و یک اصل مهم از موفقیت را پشت گوش می اندازند. اصل تمرین، لازمه موفقیت در هر رشته و حرفه ای است. تنبلی، یکی از  اساسی ترین دلایل، برای عدم انجام تمرین در کار ها است. گاهی اوقات نیز اعتماد به نفس کاذب، باعث عدم انجام تمرین خواهد شد.

آنچه در این مقاله می خوانید

چرا خط نسخ نیاز به تمرین دارد؟

یکی از اصول مهم یادگیری دقیق و مفید،  اصل تمرین است. تمرین کردن بعد از یادگیری باعث انتقال مفاهیم به حافظه بلند مدت خواهد شد. همچنین یکی از  تاثیرات بسیار مفید تمرین کردن، برطرف کردن عیوب ما در آن زمینه و حرفه خواهد بود. خطاطی نیز یکی از مهارت هایی است که عدم تمرین در آن باعث اختلال در یادگیری خواهد شد. به طور کلی عدم تمرین در خطاطی باعث عدم یادگیری صحیح در این رشته خواهد شد.

خط نسخ نیز بالطبع از این قاعده پیروی کرده است. برای یادگیری کامل این خط نیازمند به تمارین هر چه بیشتر هستید. همانطور که می دانید در خوشنویسی خطوط مختلف و زیادی وجود دارد. خط نسخ ازجمله خطوطی است که به دلیل قواعد هندسی خاص و وجود ریزه کاری های بیشتر طبعا نیازمند به تمرین بیشتری خواهد بود.  تمرین خط نسخ و سرمشق های آن باعث قوی تر شدن شما در خوشنویسی خواهد شد. توجه داشته باشید که دو کلیدواژه خوب دیدن و خوب دقت کردن درتمرین و آموزش خوشنویسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند نقش مضاعفی را در یادگیری شما ایفا کنند.

حال اگر به دنبال یادگیری بیشتر و بهتر خط نسخ هستید در این قسمت با سرمشق هایی از این خط زیبا در خدمت شما هستیم.

در این باره بیشتر بخوانید
آیا این پست برای شما مفید بوده است؟
آیا شما علاقمند به این مطلب بودید؟
دیدگاه‌ها